
Koopgoot Rotterdam
CBRE GI (eigenaar Koopgoot Rotterdam) heeft Plustouch benaderd met de vraag:
Hoe kunnen we in de Koopgoot de beleving van het winkelende publiek vergroten?
Hoe hebben we deze vraag uitgewerkt:
Al jaren werkt Plustouch voor opdrachtgever CBRE GI (eigenaar) met Cushman & wakefield (beheerder) samen aan de digitale out-of-home communicatie op de interactieve streetpads in de Koopgoot om de beleving van het winkelend publiek te vergroten. Voor dit project heeft Plustouch de eerste interactieve touch-streetpads ontwikkeld in Nederland!
In opdracht van CBRE GI zijn de streetpads in 2013 in de Koopgoot ingevoerd en zijn verschillende Plustouch modules gemaakt. Een interactieve plattegrond, stilstaande, bewegende of interactieve reclame, verschillende spellen om prijzen te winnen en meer publiek in de koopgoot te krijgen en het maken van een selfie die je op Facebook kan posten, naar jezelf kan mailen en zo via andere social media kanalen kan verspreiden.
Ondertussen zijn de zuilen in 2017 vervangen en is de buitenkant meegenomen in de look & feel van de Koopgoot Campagne. En ondertussen weet bijna iedereen dat je in de Koopgoot in Rotterdam een selfie kan maken... en over niet al te lange tijd misschien actiematige games.
Het Resultaat
In de Koopgoot komen bij het inzetten van actiematige games:
31% meer bezoekers in de winkelstraat.
Het bereik met de foto's die op social media worden verspreid is enorm.
Al meer dan 177.000 foto's zijn er op facebook gezet.